Hónapzárás(ok) – 2019. április & május - Nem félünk a könyvektől!

2019. június 1., szombat

Hónapzárás(ok) – 2019. április & május

Kissé rendhagyó módon ezúttal két hónapot egyszerre zárok le. Tudom, tudom... Lustaság, fél egészség. De amúgy is minden összecsúszik mostanában. Most is épp kisangyalként kellene a vizsgáimra tanulni, de hát nem hagyhatlak titeket bejegyzés nélkül! ;) Lássuk is!

Olvasott könyvek száma: 12 db
Az áprilisom sikerült egy kicsit tartalmasabbra ezúttal, még ha egy képregényfüzet is felkerült a listára. Sajnos a Csodák korának a folytatását még nem sikerült beszerezni, így csak fél sztorit élvezhettem, de nem bánom, hiszen ami késik... :) A könyvek jó része a Blogturné keretében került olvasásra, illetve a Ködkirálynő a Jaffa kiadó által biztosított recenziós példány volt. Remélem, hogy a júniusom ennél még tartalmasabbra fog sikerülni. :)

Ennyi könyvvel gyarapodott a könyvtáram: 20 db
Nem semmi ez a szám azt hiszem! :O A két nagyon várt áprilisi kötetem amúgy a Hellboy és A teljes Watchmen voltak, amiket már márciusban megrendeltem... A Saga első része és a Képtelen történetek, másvilági mesék a pécsi képregénybörzéről jöttek haza velem, a gyűjtemény legbecsesebb darabja viszont az Usagi Yojimbo kötet, amelyet a főnököm volt olyan kedves és dedikáltatott nekem az alkotó Stan Sakai-jal! Mint láthatjátok, a saját beszerezéseim során inkább a képregényekre áldozok, de vannak természetesen könyves kiszemeltek is. A többi kötet nagyrészt Blogturnés, olyanok, amikről már olvashattatok bejegyzést, illetve amiről ezután fogtok. ;) A Ne engedj el! viszont az unokatesóm nyereménykönyve, amire annó nekem fájt a fogam... Végül neki nem tetszett, így mégiscsak hozzám került... Hát... Nekem így is jó. :P
A legtöbb képregényen kívül amúgy A Sasíjász legendája 1. – Hős születik az olvasatlan még, amit a kínai Gyűrűk Uraként emlegetnek, szóval nagyon kíváncsi vagyok rá.


Elkészült bejegyzések száma: 15 db
Összességében jól hangzik ez a szám, de a legjobb az lenne, ha egy adott hónapban sikerülne ennyi bejegyzést produkálni. (Lehet, hogy csak túl sokat várok magamtól, hiszen azt is csodának tartom, hogy ennyire is van időm és energiám. Amúgy irigylem azokat, akiknek van többre... :D) Nem túl meglepően, de szinte csak értékelések születettek és azok is majdnem mind a BTK keretein belül. Így olvashattatok A tolvaj lányáról, A tél menyasszonyáról, a Manmonról, A halhatatlanokról, a Marvel szereplőkről, Benjamin Alire Sáenz legújabb könyvéről, A vadásznőről, A kapitány küldetéséről, Moskát Anita zseniális újdonságáról, az Irha és bőrről, A blackwateri világítóhajóról és az Our planet című Netflixes sorozat mellé kiadott A mi bolygónk könyvről. A Jaffa Kiadó megkeresésére is születtek bejegyzések, A dinoszaurusz tolla című krimiről és Mörk Leonóra legújabb könyvéről, a Ködkirálynőről. Áprilisban még sikerült időben lezárni az előző hónapot is, májusban pedig (bár a Könyvfesztivál után) összegyűjtésre kerültek a legjobban várt áprilisi megjelenések. A Könyvhéttel remélem most másként lesz, ugyanis előtte szeretnék majd hozni nektek egy válogatást, hátha ti is találtok benne beszereznivalót! ;)

Várható értékelések:
Eddig mindig a listán hagytam azokat a könyveket is, amikről írni akarok a saját könyveim közül is, de sosem jutok el odáig, hogy ez megtörténjen, így maradok tényleg a tuti biztosaknál... :)
  • Stan Lee – Peter David: Fantasztikus életem (BTK)
  • David Grann: Megfojtott virágok (BTK)
  • Catherynne M. Valente: Űropera (BTK)
  • Emily R. King: A századik királyné (BTK)
  • Marissa Meyer: Scarlet (BTK)

Blogadatok számilag:
A számok most annyira nem lennének relevánsak, így ezt most ki is hagynám, de... az új designnal feljebb kerültek a feliratkozók és lett egy új emberünk! Hurrá! :D (Légyszi-légyszi, már csak egy ember kell a 60-hoz! :D)
A legnépszerűbb bejegyzés a két hónapban a Marvel Studios – Szereplők nagykönyve lett, amire több, mint 500-an voltatok kíváncsiak!

Facebook adatok számilag:
Facebook posztokat sem számolnék ezúttal, mert nagyon sok friss hírt osztottam meg veletek szinte majdnem mindegyik kiadóval kapcsolatban.
A saját bejegyzések közül még mindig imádjátok a szülinapos-idézetes posztokat, amik között volt  olyan, ami több mint 10.000 emberhez jutott el!! Fantasztikusak vagytok! A legnépszerűbb értékelést A Ködkirálynő tudhatja magáénak, de sokan voltatok kíváncsiak az áprilisi megjelenésekre és a pécsi képregénybörzén lőtt képekre is! :)
A kedvelők száma 705-re nőtt, vagyis az elmúlt két hónapban 100 új ember talált az oldalra! Elképesztő!! Köszönöm nagyon! <3

Minden más, ami könyvekhez köthető:
Az áprilisom minden tekintetben sűrű volt, hiszen számos szakmai rendezvényen és továbbképzésen, előadáson vettem részt, beadandókat gyártottam az egyetemi kurzusaimra és olvastam-olvastam a rengeteg Könyvfesztiváli megjelenést. Magára a rendezvényre sajnos nem sikerült eljutni, de egy kedves ismerősöm dedikáltatta Scalzival a Bezárt elmék könyvemet, illetve aztán a pécsi börzén én is szereztem még egy aláírt példányt a Képtelen történetek...-ből az ajándék Usagi Yojimbóm mellé. Amint láthatjátok, úgy külső is került az oldalra. Elég modern lett, kicsit sárga, de én imádom. (Nem terveztem ilyen korai cserét amúgy, de az előzővel sajnos voltak problémák... :( ) 

Összességében:

Kivételt teszek a fenti összevont összegzések után és most két-két kedvencet fogok választani az olvasások közül. Április hónapban több könyv is gondolkodóba ejtett, de talán a legjobban Paulette Jiles lírai alkotása, A kapitány küldetése tetszett a legjobban. A májusi olvasmányok esetén is két kötet között vacillálok: A mi bolygónk egy elképesztően lenyűgöző album, míg A megfojtott virágok egy rendkívül alapos, bár egyáltalán nem vidám, olvasmányos igaz történet az oszázs indiánok ellen elkövetett borzalmakról. Azt hiszem inkább rátok bíznám a döntést... :)
Az áprilisi kedvenc borítóm A blackwateri világítóhajóé, amiről kár, hogy a tartalmát tekintve már nem mondhattam el ugyanezt. Májusban szintén két borítóval nem bírtam betelni, a már említett Megfojtott virágokéval és az Űroperáéval! :)


A könyvekért ezúttal is köszönettel tartozom a Jaffa Kiadónak, a Könyvmolyképzőnek, a Maxim Könyvkiadónak, a Libri Könyvkiadónak a Park Könyvkiadónak, a Kolibri Kiadónak, a Bookline Könyveknek, a Szenzár Könyveknek, a Menő Könyveknek, a GABO Kiadónak és a Kossuth Kiadónak!


Ti milyen áprilist, illetve májust zártatok? Mi volt a kedvenc olvasmányotok az elmúlt két hónapban? :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése