Viszlát 2018! - évösszegzés - Nem félünk a könyvektől!

2019. január 1., kedd

Viszlát 2018! - évösszegzés


Először is BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK! :3 Egy 2018-as évösszegzővel kezdeném az új évet, hogy aztán holnap már értékelést is hozhassak nektek! ;)

Megpróbálom nem nyújtani majd ezt a posztot is, mint a rétestésztát, de szeretnék egy kicsit én is írni az elmúlt évemről és nem utolsó sorban hagyományt szeretnék belőle teremteni, hiszen itt van a blog már lassan három éves, de eddig szinte mindig csak az értékelésekre szorítkoztam... :) Mielőtt statisztikával borzolnám az idegeket, megírnám, hogy milyen jó dolgok történtek velem az idén!
  • Kimaxoltam a szerencsémet! Ami annyit tesz, hogy már az év első napjain nyertem egy Wonder Woman POP! figurát, aztán megtört az átok és még öt könyvet is sikerült, továbbá egy kávés ajándékcsomagot és egy botmixert! :D Nagyon örültem! :3
  • Megírtam egy szakdolgozatot, életem elsőjét! És imádtam! Nagyon büszke vagyok még mindig rá, a címe: A képregény a multimodális műveltség szolgálatában. :)
  • Ebből következik, hogy le is államvizsgáztam. Nem vagyok büszke a produktumomra, de hármas lett és hivatalosan is informatikus könyvtáros lettem! Ez az első diplomám!
  • A fenti két ok miatt sajnos az év elején nagyon elhanyagoltam a blogot, mert szinte semmi időm nem maradt rá. Alig olvastam, vagy ha meg is tettem, írni már nem tudtam róla. Képtelen voltam mindezt összeegyeztetni a munkával is.
  • Elkezdtem egy könyvet írni! Mikor máskor, mint amikor tanulni kellett volna! (Szóval részben ellent is mondtam az előző állításnak, pedig igazából csak kb. kétszer pár oldal lett belőle, tehát semmi extra.)
  • Újrafestettem a hajam vörösre, aztán rájöttem, hogy franc se akar szenvedni vele (pedig imádom), szóval vissza is tértem az eredetihez... :D
  • Az államvizsga után azonnal vissza is tértem a blogra a jelenlegi, megújult külsővel! Még mindig imádom és bár rendszeresen megfordul a fejemben a gondolat, hogy le kellene cserélni a designt, soha nincs hozzá szívem.
  • Tagja lettem a Blogturné Klub-nak! A szakdolgozat-államvizsga kombó után egyértelműen erre vagyok idén a legbüszkébb! <3 Fantasztikus érzés ennek a csapatnak a tagja lenni! Köszönöm!
  • Jelentkeztem mesterképzésre (mert nagyon szeretek szenvedni), úgyhogy jelenleg a könyvtártudományt hallgatok a PTE BTK-n. :)
  • Tartottam egy előadást a Kutatók éjszakáján Harry Potter témában, amit az oldalon is olvashattok: ITT!
  • Ugyanezen a napon pedig varázspálcákat gyártottunk a gyerekekkel, akik pedig irtó lelkesek voltak. Örülök, hogy ilyen jól sikerült program lett az egyik kósza ötletemből. :)
  • Végül egy nem könyves, de számomra fontos dolog: év elején elkezdtem jógázni, majd szeptemberben úszni is. Az úszás jobban bejött (meglepő mód), ezért teljesen át is váltottam rá.
Egy kis statisztika
  • 80 elolvasott könyv (amiben voltak képregények, egy verseskötet és egy dráma is).
  • Ez nagyjából összesen 24.965 oldal. (Kettőt sajnos biztosan nem számolt bele nekem a moly, köztük olyat, ami még meg sem jelent...)
  • 39 könyv került a polcomra, amikből 11 blogturnés, a többi vásárolt, nyert, illetve ajándék. :)
  • 50 bejegyzés került ki idén a blogra, ami remélem 2019-ben minimum kétszer ennyi lesz. ;)
  • Ebből 37 könyvértékelés és 1 "igazi" recenzió.
  • A feliratkozók száma 57, ebből is jó lenne megugrani a 100-at, de ez már nagyon álom. :D
  • Facebook oldalkedvelők száma: 527.
  • Instagram követők száma: 496. (Erre vagyok az egyik legbüszkébb, mert látványos mind fejlődésben, mind a követőkben a profil. :))

Az olvasmányokról

Kedvenc könyvek 2018-ban:
Idén rengeteg jó könyvet olvastam, így alaposan meg kell válogatnom őket, hogy ne kerüljön ide mind.
  • Ernest Cline: Ready Player One - Nem is tudom mikor pörögtem annyira egy történet olvasása során, mint ennél. Izgultam, fészkelődtem és le sem raktam addig, amíg be nem fejeztem, ráadásul úgy, hogy közben beteg voltam! Totál imádat! (Értékelés itt!)
  • André Aciman: Szólíts a neveden - Heteken keresztül ki sem tudtam verni a fejemből. Csodálatos szerelmi történet volt ez két meleg srácról. (Értékelés itt!)
  • Leigh Bardugo: Hat varjú - Az első Blogturné keretében olvasott könyvemnek biztosan itt van a helye. Nem tudom, hogy magának a BTK-nak köszönhető-e, de az biztos, hogy imádtam ezt az antihősökből álló szedett-vedett kis csapatot. (Értékelés itt!)
  • Jón Kalmar Stefánsson: A halaknak nincs lábuk - Amikor olvastam kicsit néha rendesen megszenvedtem vele, de összességében egy valódi izlandi csoda a könyv! (Értékelés itt!)
  • Dacre Stoker & J. D. Barker: Dracul - Bár annó a Drakulát nem bírtam elolvasni, ez a könyv teljesen más volt: elképesztően izgalmas előzménytörténet, aminek minden oldalát imádtam! (Értékelés itt!)
  • J. R. R. Tolkien: Karácsonyi levelek - Talán nem is nevezhető igazi könyvnek, de mindenképp ajánlom elolvasásra, mert egyszerűen gyönyörű és Tolkien pedig egy remek ember volt! (Értékelés itt!)
A 2018-as év meglepetése:
  • Winston Graham: Ross Poldark (A Poldark család 1. része) - Az évem utolsó olvasmánya volt és tartottam tőle a borítója és a beharangozója miatt, de a végén nagyon pozitívan csalódtam! Alig várom, hogy írhassak róla Nektek!
A 2018-as év csalódásai:
  • David Lagercrantz: Ami nem öl meg (Millenium 4.) - Imádom a Millenium-trilógiát, mert Larsson zseniálisat alkotott és nagyon bíztam abban, hogy Lagercrantznak legalábbis minimálisan tudja hozni a szintet, de sajnos nem... :( (Értékelés itt!)
  • Stephenie Meyer: Life & Death (Egy életem, egy halálom) - Borzalom... Majd egyszer írok róla...)
Kedvenc borító:
  • Nagyon sok gyönyörűség jelent meg idén, de most csak egyet emelek ki, Tomi Adeyemi: Vér és csont gyermekei-t, aminél abszolút fennállt az a helyzet, hogy főként miatta akartam a könyvet magát is elolvasni... :)
Fogadalmak 2019-re

Bár tavaly ilyet nem tettem, inkább csak szerettem volna, ha összejön a 100 darab könyv elolvasása, most mégis megpróbálok párat megfogalmazni, hátha motiválóbb lesz számomra. :)
  • 150 könyv elolvasása! Akkor már adjunk neki! Na jó, a 100-nak is rettentően örülni fogok!
  • Megszerezni moly-on a Jane Austen-plecsnit. (4 könyv hiányzik.)
  • Megszerezni moly-on a Fantasyrajongó-plecsnit (38 könyv hiányzik.)
  • Elolvasni az összes képregényt, ami a polcomon sorakozik olvasatlanul.
  • Elolvasni a birtokomban lévő olvasatlan Stephen King könyveket. (5 könyv)
  • Több olyan tartalmat produkálni a blogra, ami nem értékelés. (Ide nem írok konkrétumot. :))
Összességében úgy érzem egy tartalmas évet tudhatok magam mögött, rengeteg jó olvasmánnyal és élménnyel! Remélem nektek is hasonlóan telt az évetek! Remélem 2019-ben is velem tartotok!

Ezúton pedig újra szeretnék köszönetet mondani minden kiadónak és szerzőnek a bizalomért! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése