Olvastam. Megnéztem. - Az éhezők viadala: A kiválasztott 2. rész - Nem félünk a könyvektől!

2016. október 28., péntek

Olvastam. Megnéztem. - Az éhezők viadala: A kiválasztott 2. rész

Hogy egy kis szint vigyek a blogba, így próbálom egy kicsit rendszerezni a posztokat és bevezetni egy-két újdonságot, amely nem más mint egy amolyan kritika szerűség azokról a filmekről, amik könyvek alapján készültek. Az első "áldozat" Az éhezők viadala trilógia utolsó része A kiválasztott második része.

Leírás: Az éhezők viadala: A kiválasztott - II. rész az eddigi történetet drámai erővel lezáró végjáték, amelyben Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) felismeri, hogy már nem egyszerűen a túlélésért, hanem a jövőért kell küzdenie. Panem országát lángba borítja a totális háború, Katniss pedig végső leszámolásra készül Snow elnökkel (Donald Sutherland). Legjobb barátai - Gale (Liam Hemsworth), Finnick (Sam Claflin) és Peeta (Josh Hutcherson) - támogatásával Katniss kockázatos küldetésre indul és a 13-as körzet legjobbjaival együtt életét kockáztatja Panem polgárainak felszabadításáért. A harcosok merényletet terveznek Snow elnök ellen, akinek rögeszméjévé vált a fiatal lány elpusztítása. A Katniss előtt álló halálos csapdák, kegyetlen ellenfelek és erkölcsi dilemmák az Éhezők viadalának minden eddigi próbatételénél nagyobb megpróbáltatásokat jelentenek a siker felé vezető úton.
Link: IMDb

Először is megemlíteném, hogy végtelen nagy ostobaságnak tartom nagyrészt, hogy szétvagdossák az utolsó részeket a még több bevételért. Az esetek nagy részében abszolút fölösleges, mert a történetet beleférne egy két órás filmbe. Jelen esetben nem bántam, viszont a két órából faraghattak is volna le bőven. Meglepően sikerült könyvhűnek maradni, csak pár olyan jelenet volt, aminél egy nagy kérdőjel lebegett a fejem felett, de erről kicsit később.


Amit észrevettem magamon, hogy már nem volt akkora a lelkesedésem, mint a korábbi részeknél. Ezt betudom annak, hogy nem volt lehetőségem moziban átélni az élményt és ezt nagyon bánom. Mindig izgalommal mentem a soron következő részre és most csak egyedül a kis kollégiumi szobám sötétjében leshettem meg.

Szomorú, de nem tudok kiemelni kedvenc jelenetet sem. Úgy érzem minden fontos pillanat megcsúszott. Szép volt Finnickék esküvője és bombázásos jelenet itt is ütött, mint a könyvben, de mégis valahogy súlytalan volt minden. A halálesetek túl hirtelenjében történet és a gyászra nem maradt idő. Az érzelmek így valahogy nem akartak átjönni, kicsit mintha mindenki belefásult volna a szerepbe.

A könyvben imádtam az utolsó jelentet, ami végtelenül szomorú és mégis csodálatos. A borzalmak után megpróbálni boldog családnak lenni. A filmben ez valahogy nem jött át, amit sajnáltam. Aranyos jelenet volt, az ölbeugrás pláne, de sajnos nem volt elég. Ürességet éreztem. :/

A színészek persze igyekeztek hozni a formájukat, de hiányoltam kicsivel több Haymitchet, hogy feldobja a jeleneteket. Valamint Peeta is valahogy elkallódott. Sőt majdhogynem mindenki. A könyvben a karaktereik elég erőteljesen jelen vannak, például Gale is. Olyannyira, hogy meglehetősen könnyű őt utálni, itt mégsem váltott ki belőlem heves érzéseket.
A lelkem mélyén persze a fangirl-énem minden alkalommal tapsikolt és vigyorgott egy-egy Peeta(-Katniss) jelenetnél. Nagyon bírom Josh Hutchersont és az őrült Jennifer Lawrence-t is.

A látványra szintén nem volt panasz, bár itt jön képbe az egyik nagy kérdőjel, a mutánsok. Nem igazán értem, milyen indíttatásból választanak mostanában ilyen horrorszerű lényeket és térnek el ennyire az adott könyvtől. De talán még egy fél fokkal elviselhetőbb itt a változtatás, mint a Tűzpróba esetén, az már körülbelül a felháborító kategória szintjét súrolta.
Amit még mindenképp meg kell említenem az a zene. Imádom a jól eltalált aláfestéseket és ennél a sorozatnál nagyon szuperek lettek.

Összességében amit elmondhatok, hogy egy kissé csalódott vagyok. Itt már valahogy nem jött át a könyv hangulata, nem annyira, mint az első két rész esetében. Másrészről viszont nagyon sajnálom, hogy újra lezárult egy korszak. Hiányozni fog a következő részekre várakozás izgalma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése