Van időm olvasni kihívás, 2019. február - Házasság - Nem félünk a könyvektől!

2019. február 14., csütörtök

Van időm olvasni kihívás, 2019. február - Házasság

Kicsit megcsúsztam vele, de mikor is lenne aktuálisabb ez a poszt, mint február 14-én, Valentin napján! Ezúttal kicsit más koncepció alapján válogattam nektek könyveket, egészen pontosan a saját kedvenceimből, amiknek központi témája a házasság. :)

A közös olvasmány:
Elena Ferrante:
Amikor elhagytak

Oldalszám: 198 oldal 

Fülszöveg:
Olga, a csinos és okos fiatal nő, harmonikus családban neveli két gyermekét, egészen egy átlagos délutánig, amikor a férje minden előzmény nélkül bejelenti: elhagyja. A fülledt, elnéptelenedett Torinóban Olga végigjárja a közhelyesnek is mondható stációkat, megpróbálja visszaszerezni a férjét, nyomoz a vetélytárs után, jelenetet rendez a nyílt utcán, sosem sejtett mélységekbe zuhan, otthona széthullik, gyerekei ellene fordulnak, kifordul önmagából. Pokoljárását a múlt kísértetei övezik, de a legfőbb ellenfele önmaga. Kíméletlenül szembesülnie kell egész korábbi életével, csak azután találhat vissza régi énjéhez, és teremthet új kapcsolatot. A történetből egy szerelem bukásának, egy párkapcsolat kiüresedésének megrendítő eseményei bontakoznak ki; Olga útja, amelyet tragédiákkal terhelten, konok makacssággal végigjár, drámaian egyedi, és éppen egyediségében hordozhat megváltó üzenetet minden sorstársának; talán ezért is volt akkora siker a közönség és a kritikusok köreiben egyaránt.

A saját ajánlataim:

Audrey Niffenegger:

Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám: 564 oldal

Ha csak egy könyvet ajánlhatnék a hónapban, akkor egészen biztosan Az időutazó felesége lenne az. Imádom, imádom és imádom! Már nem is tudom hányszor olvastam... (Moly szerint háromszor, de szerintem többször... :D) Bármikor képes vagyok elővenni és újraolvasni, mert egy igazi csoda ez a könyv!
A könyv az időutazó Henry és szerelme Claire történetét mutatja be. A fantasztikum olyan tökéletesen simul a történetbe, annyira valódinak hat, hogy egy percre sem kételkedsz. Nagyszerűen megírt, logikailag is meglehetősen a topon van, bár néha elég naturalista, így ha a filmet láttad már, akkor azt mindenképp tudnod kell, hogy a könyv sokkal nyersebb, keményebb... sokkal valósabb. De egyszer az életben mindenképp olvasni kell!! 

Jane Austen:

Kiadó: Lazi Könyvkiadó
Oldalszám: 264 oldal

Jane Austen nagyjából bármelyik könyve a listára kerülhetne, hiszen szinte mindegyikben központi téma a házasságig vezető út. A Meggyőző érveket legalább annyira imádom, mint a klasszikus Büszkeség és balítéletet, sőt... Egy időben hajlamos is volt az említett elé helyezni a kedvencek listáján. Most inkább egymás mellé állítom őket. :)
A Meggyőző érvek főszereplője Anne Elliot, aki lassan a vénlányok sorába lép, miután évekkel korábban hagyta magát lebeszélni egy bizonytalannak tűnő házasságról. A férfi, Wentworth kapitány azonban újra felbukkan Anne életében, gazdagon és sikeresen, s házasodni készül... A kérdés már csak az, hogy lehet e még esélye a lánynak? :))

Gabriel Garcia Marquez:

Kiadó: Magvető Kiadó
Oldalszám: 536 oldal

Ez a nagyon különleges könyv pont az, amit nekem is ideje lenne újraolvasnom, mert így 11 év távlatából már elképesztően megkoptak róla az emlékeim! Ami viszont egészen biztos, hogy már 14 évesen is imádtam és érzem, hogy ez most sem lenne másként!
A Szerelem kolera idején dióhéjban egy igazán különös szerelmi háromszög története. Fermina két férfi között őrlődik és ez szinte az egész életén át tartó gyötrődés. Hogy végül teljes lesz-e a boldogsága? Nem lövöm le, de az utolsó jelenetek olyan meghatározóak voltak, hogy máig tisztán emlékszem rájuk! 


Gillian Flynn:

Kiadó: Alexandra Kiadó
Oldalszám: 528 oldal

A Holtodiglan az egyik olyan könyv a listáról, ami kilóg a sorból. Nem klasszikus szerelmi történet, hanem beteges játszmázás két unatkozó ember között. Először csak a filmet láttam, ami totál megvett magának, szóval biztos voltam benne, hogy a könyvet is elolvasom majd. Hiába ismertem már a történetet, rettentő izgalmas volt még így is, csak úgy faltam az oldalakat.
A két főszereplőnk Amy és Nick látszólag boldog házasok. Ám az ötödik évfordulójuk napján a feleség eltűnik és hamarosan már gyilkossággal gyanúsítják Nicket. A férfi viselkedése is erre enged következtetni: hazudik és ködösít, de mi az igazság? Az tökéletes házasság illúziója lapról lapra foszlik szét... 

Szerb Antal:

Kiadó: Helikon Zsebkönyvek
Oldalszám: 301 oldal

Egy újabb kakukktojás a listán Szerb Antal könyve. Azt be kell vallanom, hogy nehezen szántam rá magam annó, mert az összes (kamu) alternatív és nagyon (kamu) bölcsész ismerősöm az egekig ajnározta, engem pedig ez teljesen elidegenített tőle. Egy molyos kihívásnak köszönhetően viszont kézbe vettem és egyáltalán nem bántam meg, mert fantasztikus volt! S hogy miért is kakukktojás?
Mert főszereplőnk, Mihály rögtön a kötet elején, friss házasként elszökik a feleségétől, hogy aztán megpróbálja megtalálni rég elvesztett ifjúságát. A könyv egy csodás (belső) utazás története... :)


Nektek mi a februári választott könyvetek a kihívásra? :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése