Book Tag #6 - DC Comics - Nem félünk a könyvektől!

2018. november 23., péntek

Book Tag #6 - DC Comics

Hát lehet nemet mondani a szuperhősökre? Naná, hogy nem lehet!
Nem sűrűn jelentkezem ilyen poszttal, de a témáját tekintve ezt most nem hagyhattam ki. Aki volt olyan kedves és meghívott, az pedig nem volt más mint Gothic, a Goodbye Agony bloggerinája, aki ráadásul saját maga fordította le a tag-et. :) De nem is rizsázok többet, lássunk hozzá!


1) DC Comics
A kedvenc képregényed:
     Kicsit be kell vallanom, hogy amúgy a rajongásom a képregények iránt elég új keletű és kapásból rá is vágnám erre a kérdésre, hogy X-men(!), de a felületes olvasásaim miatt nem merem. Viszont van egy nagyon szuper sorozat, aminek lassan a végére is érek, ez pedig nem más, mint Stan Sakai képregény-szériája, az Usagi Yojimbo. Igazából most nem akarok róla sokkal több mindent mondani róla, mert akarok egy posztot hozni róla hamarosan, de higgyétek el, hogy nagyon jó és ajánlom nektek!

2) Hősök & Hősnők
Egy szerző, akit a hősödnek tartasz:
     J. K. Rowling nálam mindig örök kedvenc szerző marad, mert abszolút maradandót tett le az asztalra, de még sosem gondolkoztam ezen. Mára számos szerzőt avattam kedvencé, ha konkrét hőst kellene választanom, az lehet inkább G. R. R. Martin lenne, mert hát az az oldalmennyiség, amit egy-egy könyvénél produkál... Hát az emberfeletti teljesítmény! :D

3) Superman
A kedvenc science fiction könyved vagy könyvsorozatod:
     A science fiction iránti rajongásom is elég új keletűnek tekinthető, így nem vagyok biztos benne, hogy van igazi kedvencem. Két könyvet emelnék ki inkább, még ha ez csalás is... Az egyik Jeff VanderMeer Déli-végek trilógiájának első része, az Expedíció, ami óriási hatással volt arra, hogy érdekelni kezdek a sci-fik. Teljesen beszippantott és bár négy éve olvastam, még mindig emlékszem azokra az érzésekre, amiket kiváltott belőlem. Szeretném a polcomon tudni, még ha a folytatások annyira nem is sikerültek erősre.
A másik könyv pedig, amit említenék, az a Ready Player One. Nagyon friss olvasás, de nem is tudom mikor izgultam és pörögtem be annyira könyvtől, mint ennek az olvasásakor. Az meg már csak hab a tortán, hogy tele van különböző filmekből, játékokból, könyvekből és képregényekből vett easter egg-ekkel, ami egy kockának igazi kánaán!

4) Kryptonit
Egy könyv vagy könyvsorozat, amit ki nem állhatsz:
     Az egyik Mini-könyvklub alkalmából volt szerencsém egy random választott romantikus, limonádé regényhez pár éve, Barbara Taylor Bradford: A múlt titkaihoz. Idegesítő és ostoba karakterekkel volt tele, akik gazdagságukban nem tudták, hogy min szenvedjenek össze-vissza. Olyan hülyeségek voltak benne, hogy fogtam a fejemet. De mostanában is volt szerencsém hasonló könyvhöz. Alig várom, hogy jól szétszidhassam majd... Borzalom. :D

5) The Flash / A Villám
A könyv, amit a leggyorsabban kiolvastál:
     Mostanában nincs időm gyorsan olvasni... :') A képregények persze megvannak egy-két óra alatt, de azt nem venném ide. Legutóbb két éve volt olyan nyaram, amikor naponta egy könyv majdnem mindig elment. Pl. Mark Lawrence-nek a Tövisek hercege című könyvét nagyjából 10 óra alatt. Amúgy ez nem túl pontos, mert sosem szoktam mindig olvasni. Sokszor megy közben a házimunka, netezés ilyesmi... viszont alapvetően gyorsan olvasok, csak nem folyamatosan.

6) Wonder Woman / Csodanő
Egy erős női karakter, aki kevésbé csodálatos társai felett áll:
     Ha szépségben nem is vetekszik Csodanővel, de Lisbeth Salander a legerősebb női karakter, akiről eddig olvastam. Szoros nyilván a verseny, hiszen manapság szinte csak az erős női karakterekkel lehet eladni az ifjúsági könyveket, de Lisbeth messze mindenki fölé magasodik. Larsson zsenialitásának köszönhetően A tetovált lány főszereplője az egyik legerősebb, legkeményebb, legokosabb csaj, akiről eddig olvastam. Imádom!


7) Batman / Denevérember
A karakter, akiről úgy gondolod, ő birtokolja a legtragikusabb háttértörténetet:
     Sokat agyaltam amúgy ezen, mert Lisbeth ide is tökéletesen passzolna, de inkább az egyik legújabb olvasmányom főhősét választom, a Vér és csont gyermekeinek Zélie-jét. Zélie-t születése pillanatától fogva megbélyegzi a hajszíne, egy olyan időszakba születik, amikor a varázstalan emberek rettegik a fehér hajú mágusokat és irtózatos népirtás veszi kezdetét, amikor elvesztik ezek az emberek a képességeiket és így könnyű prédává válnak. Zélie látja ahogy anyját elhurcolják, majd látja a fán lógó élettelen testek sokaságát, köztük az övét is. Egész életében a zsarnok uralkodó elnyomását nyögi csakúgy, ahogy a többi mágus leszármazottai.

8) Joker
A legkiszámíthatatlanabb gonosztevő egy könyvben / sorozatban:
     Ezzel most egy kicsit bajban vagyok, mert elsőre nem ugrott be senki sem. Persze olvastam gonosztevőkről, de akire ráhúzható a legkiszámíthatatlanabb jelző... Hát talán Stephen King: A ragyogás című könyvéből Jack Torrenca. Bár már nem mostanában olvastam, ő azért elég rendesen megkattant néha. :D

9) Arrow / Zöld íjász
Egy könyv, amelynek a főszereplője nagy titkot őrzött:
     Több ilyet is volt szerencsém olvasni, de az egyik, amit nagyon szerettem az újabb ifjúsági regény, Becky Albertallitól a Simon és a Homo sapiens-lobbi. Persze mi tudjuk mi a nagy titok, de Simon az egész könyv során igyekszik titkolni a másságát, míg valaki ki nem "szivárogtatja", ezzel rákényszerítve őt a coming out-ra. Amúgy egy nagyon kedves könyv, ami egy nagyon aktuális és fontos témára hívja fel a figyelmet.

10) Lois Lane
A kedvenc "shiped" a legnépszerűbbek közül:
     Hát, hogy mi számít legnépszerűbbnek azt nem tudom, de imádom a The 100 sorozatot, aminek egyértelmű folyománya volt, hogy elkezdtem shippelni Bellamy és Clarke párosát. Mivel ameddig jutottam a sorozatban, addig mindig csak húzták ezt a vonalat, így muszáj volt olvasnom a könyveket is, ahol viszont végre van Bellarke. A könyvek amúgy teljesen mások, erőteljesen romantikus young adult vonalon mozognak, elég hamar el is sütik ezt a párost, de legalább kicsit ellensúlyozza a sorozatot vele. :) (És persze sokat dob a dolgon, hogy a két színészként képzelem el a karaktereket.)

11) Cat Woman / Macskanő
Egy ship, aminél azt kívántad, a szerző bárcsak összehozta volna a tagjait vagy valahogy megváltoztatta volna azt, ami az ő száluk helyett történt a könyvben:
     Van pár ilyen, de amúgy nem sok. A Cormoran Strike könyveknél nagyon várom már, hogy végre egymásra találjon a két szereplő, de egyelőre mindkét karakter életútja más irányba tart. Mivel Rowling hét kötetesre tervezi a sorozatot, így még úgy érzem erre várhatok.
A másik két ilyen szereplő Will és Louisa karaktere a Mielőtt megismertelek könyvből. Szerintem kb. mindenki tudja, mi lett a könyv vége és csak annyit mondhatok... Nemár!!

12) Aquaman
Egy könyv, amit mindenki utál és te teljesen megérted, hogy miért:
     Nem vagyok benne biztos, hogy olvastam ilyen könyvet. Vagyis egyet igen, de arról egyelőre nem beszélnék még... :') Amúgy az esetek többségében inkább az a helyzet, hogy én ki nem állhatok egy adott könyvet, mások meg teljesen odáig vannak érte... Én meg természetesen nem értem, hogy miért?? :D

13) Robin
A kedvenc segítő karaktered:
     Robin. :D Az első gondolatom Cormoran Strike bájos asszisztense volt, aztán tudatosult csak a neve... Nagyon szeretem Robin karakterét, mert amellett, hogy nőies, pasisan, keményen is tűr, belevaló és talpraesett, aki tökéletesen kiegészíti Strike-ot.

14) Justice League & Justice League Dark / Az Igazság Ligája & A Sötétség Ligája
Két könyv vagy könyvsorozat, amelyben a szereplők különleges csapatot alkotnak:
     Az Igazság Ligáját szerintem a golden trio alkotja: Harry, Hermione és Ron. Szerintem ez nem is igazán szorul bővebb magyarázatra.
A Six of Crows - Hat varjú szereplői kerülnek nálam a Sötétség Ligájába. Igazi antihősök, akik mindemellett tökéletesen emberi és szerethető karakterek. (Olvassátok a könyvet amúgy, mert nagyon jó ifjúsági regény!)

15) Nightwing / Éjszárny
Egy olyan karakter, aki szerinted önmagában vitte el a hátán a történetet, amiben szerepelt:
     Jajj, ez megint nehéz kérdés. Talán Lestat a Vámpírkrónikákból. Nagyon erős karakter, jó kis bejárt utakkal. Bár már évek óta abbahagytam a sorozatnak az olvasását, azóta is folyton eszembe jut és még mindig tisztán emlékszem az utolsó együtt töltött pillanatokra Lestattal. :D Fura!

16) Harley Quinn
A kedvenc női gonosztevőd:
     Cersei Lannister? Nem tudom mennyire számít gonosztevőnek és amúgy is... Nem igazán tudok női gonosztevőket felsorolni, talán csak őt meg Umbridge-t. Valahogy a női gonosz karakterek iránt sokkal hevesebb utálatot szoktam érezni, mint a férfiak iránt, így az teljesen biztos, hogy kedvencekké egyikük sem vált soha...

17) Starfire / Csillagfény
A könyv, amiért jelenleg odáig vagy:
     Mostanában nagyon sok jó könyvet olvastam, de például nyáron volt szerencsém a Szólíts a neveden című könyvhöz és az valami... Kegyetlen szép szerelemi történet. 

18) Poison Ivy / Méregcsók
Egy gonosz, aki javíthatatlan, de ettől függetlenül imádod:
     Honorous Jorg Ancrath herceg a Széthullott Birodalom trilógiából. Jorg egy igazi genya, de gyakran meg lehet érteni őt, még ha egyet nem is értünk a cselekedeteivel. A befejezésig javíthatatlan marad, de ettől függetlenül is imádtam. Kicsit beteges, de jó humorú könyv, ha szeretitek az antihősös sztorikat és még nem olvastátok, akkor nagyon ajánlom!

19) Raven
Egy könyv, amely a miénktől merőben eltérő világba nyit kaput:
     Dracul, Vér és csont gyermekei, Everless, Cinder, Valós halál, Köztesvilág, Odakint sötétebb, Armada, Dorothynak meg kell halnia... Válogassatok! :D Visszamenőleg néhány példa az olvasmányaim közül. Az egyik leginkább ide passzoló a Dorothynak meg kell halnia, amely könyvben visszatérünk Óz birodalmába.

20) Beast Boy / Gézengúz
Egy könyv, ahol a menő figura nem szerezte meg a lányt:
     Szomorú vagy sem, de általában azok a történetek, amiben a "figura" nem szerezte meg a lányt, ott sosem egy menőnek számító karakterről van szó. Ami pár éve szíven ütött, az egy régi "delfin" könyv befejezése volt, A kétéltű emberé. A főszereplő srác, maga "kétéltű ember" végül nem jött össze a lánnyal, akibe szerelmes volt, az pedig szépen elhajózott mással a naplementébe. Teljesen természetes volt, ezzel együtt rájöttem, hogy mi manapság mennyire ki vagyunk éhezve a happyendekre. Mindig valami megtörik bennünk, ha a két főszereplő karakter útja végül elválnak.

21) Cyborg
Egy könyv, amire úgy érzed, örökké tudnál várni:
     A Cormoran Strike kötetekre mindenképp, de csak mert tudom, hogy ők ha nem is évente egyszer, de lassan és biztosan kiadásra kerülnek. Persze főként én is a következő Jég és tűz dala kötetre várok... Szerintem ez már örökké így is fog maradni, kivéve ha Martin bácsi nem olyan gonosz, hogy már évek óta őrizgeti a fiókjában a Winds of Winter kéziratát... :D

22) Teen Titans / Tini Titánok
A kedvenc YA sorozatod:
     Az éhezők viadala. Erősen gondolkodtam az Alkonyat-szérián is, de inkább a minőségibb tartalma miatt Katnisst választom. Ezek ilyen bűnös élvezeteim, mindegyiket örömmel veszem újra kézbe, ha épp kedvem támad hozzájuk.

***

Én továbbadnám a stafétát végezetül az alábbi embereknek:
- Virágnak, a Never Let Me Go blogtól,
- Reginek, a Könyvek szava blogtól,
és
- AniTigernek, a Hagyjatok! Olvasok! blogtól. :)

Természetesen a kitöltés nem kötelező, ellenben ha bárki más akarja, akkor forrásmegjelöléssel viheti! (A forrás: https://goodbye-agony.blogspot.com/)

Képek forrása: X X X X

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése