BTK 5. Szülinapi blogturné - Nem félünk a könyvektől!

2018. szeptember 12., szerda

BTK 5. Szülinapi blogturné


Fennállásának ötödik évfordulójához érkezett a Blogturné Klub, amit természetesen szerettünk volna Veletek együtt megünnepelni - hisz ti is részesei vagytok ennek az élménynek.
Ennek örömére kezetekbe adtuk a gyeplőt, teret engedhettetek legkíváncsibb éneteknek és tabuk nélkül kérdezhettetek tőlünk. Most pedig rajtunk a sor, hogy megválaszoljuk őket.
Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, kik rejtőznek a blogok mögött, netán szeretnétek bekukkantani a kulisszák mögé, és megismerni pikáns-belsős élményeinket! És ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal sem hagyunk Titeket nyeremény nélkül.

1. Melyik volt az első könyv, amit elolvastál?
Mármint Blogturnés, ugye? ;) Ez igen friss az élmény még, de hosszas töprengés után Leigh Bardugo új könyvére, a Six of Crows - Hat varjú-ra esett a választásom. Annyit elmondhatok, hogy alig várom, hogy írhassak róla! ;)

2. Van olyan könyv, aminél epekedve várjátok a folytatást (de az csak nem akar eljönni)?
Hát nem tudom, hogy a többiek hogy vannak vele, de nekem megvan a személyes kedvencem, amit nagyon várok, ami nem más, mint Kass Morgan The 100 sorozatának negyedik része, a Rebellion!

3. Öt év során sok új taggal bővült a csapat. Milyen érzés volt újként csatlakozni egy kiforrott csapathoz? 
Nagyon friss a csatlakozásom, konkrétan ez is az első turnéállomásom, de már belevetettem magam a (turné)könyvek világába, így remélem hamarosan ilyen tekintetben is találkozhattok majd velem. :) Először is irtó izgalmas dolog ez az egész. Nagyon szuper és segítőkész társaságba csöppentem bele és mindezzel együtt annyi az új információ, hogy még talán mindig próbálok rendet rakni a fejemben kialakult szép kis káoszban. Várom már a pillanatot, amikor gördülékenyen fog minden menni és magabiztosan csinálok majd végig egy-egy turnét.

4. Melyik a kedvenc könyved?
A legrosszabb kérdés a világon, mert napestig tudnám sorolni. Természetesen Rowling Harry Potter-szériája az egyik kedvenc, de ott vannak Jane Austen, Stephen King és Tolkien könyvei is. Önálló könyvek közül pedig még nagyon nagy kedvenc Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége című könyve.

5. Ki(k) a kedvenc szerző(i)d?
A fentebb említett szerzők, akiknek könyvét bármikor szívesen látom a polcon és igyekszem is megvenni őket: Rowling, Austen, King, Tolkien. Illetve még Stieg Larsson, G. R. R. Martin, Murakami Haruki, Neil Gaiman és Nicholas Sparks is nagy kedvencek.

6. Van úgy, hogy nagyon szerettek egy írót, de az aktuális könyvét utáljátok? Ha igen melyik könyv az?
Volt ilyen sajnos. Stephenie Meyer Twilight-könyvei hatalmas kedvencek voltak. Aztán amikor megláttam, hogy kiadják tőle A vegyész-t is, akkor nagyon megörültem, de az olvasás maga már egy merő szenvedés volt és végül egy irtó nagy csalódással tettem le. Borzalmasan alulmúlta magát Meyer azzal a könyvvel. :(

7. Mit szeretsz a (könyves) bloggerkedésben?
Főként a kreatív oldalát szeretem a bloggerkedésnek. Amióta csak bekötötték nálunk az internetet, vagyis kb. 12 éve, sose volt olyan, hogy ne lett volna rajongói oldalam vagy blogom. Mindig is a grafikai részek elkészítését, a kódokban való turkálást szerettem a legjobban. Fura, de még mindig azt a folyamatot szeretem legjobban, amíg kikozmetikázok egy bejegyzést például. Nem az írást magát, hanem a formázást, a képkeresést és -szerkesztést stb. Valamint ugye magának a blognak designjának a kialakítását. Na jó és persze az sem rossz, ha a szerző vagy kiadó megosztja egy-egy írásomat. Bízom abban, hogy ez már egyfajta pozitív elismerése a munkámnak. :)

8. Mit gyűlölsz a (könyves) bloggerkedésben?
A vele járó megfelelései kényszert. Úgy érzem az utóbbi időben sikerült ezt levetkőznöm, de gyakran érez(t)em kényszernek. Ráadásul gyakran alig vannak reakciók a posztokra. (Ahogy észrevettem, főleg a kevésbé híres könyvekről szóló posztoknál... :))

9. Honnan jött a blogod neve?
Ez a kedvenc kérdésem! :D Ha kicsit mondjuk otthon vagytok a szépirodalomban és a drámákban, akkor nem nehéz kitalálni. Szerettem volna valami igazán kreatív nevet, ami tökéletesen összefoglalja, hogy mi a célom az oldallal: megismertetni az embereket szuper könyvekkel és bemutatni, hogy abszolút nem unalmasak, ahogy maga az olvasás sem az, szóval legyenek bátranak és nyissanak akár az olvasás, akár az új műfajok felé. Így esett a választásom erre a címre, ami Edward Albee Nem félünk a farkastól című drámájának átköltött változata. (Szuper mű amúgy, ajánlom is elolvasni! ;))

10. Mindannyian követünk el hibákat. Mi a legnagyobb hiba, amit elkövettél, mint blogger és hogyan érzel ezzel kapcsolatban? Ha visszamehetnél az időben, min változtatnál?
Talán csak a nagyobb szüneteimet tüntetném el, illetve azon igyekeznék változtatni, hogy ne érezzem ezt az egész blogolást kényszernek.

11. Volt olyan könyv, aminek olvasását majdnem feladtad, de a végén mégis örültél, hogy nem? Melyik volt ez?
Inkább olyan volt, amit fel is adtam, de később újrapróbálkoztam vele és azóta kedvenccé is vált. Nagyon régen így jártam Austen: Meggyőző érvek című könyvével, de ami igazán friss élmény, az Charlotte Brontë-tól a Jane Eyre. Már a végefelé jártam, amikor abbahagytam, aztán a 2011-es filmadaptációnak hála új esélyt adtam neki és egyszerűen imádtam. Azóta többször is sikerült elolvasni.

12. A legérdekesebb könyv, amit valaha olvastál?
Azt hiszem William Paul Young A viskó-ja. Nem vagyok vallásos, így a téma önmagában távol áll tőlem és mégis. Több, mint 2 évvel ezelőtt olvastam és máig újra és újra eszembe jut.

13. Milyen könyvformátumot szeretsz inkább, miért? Nyomtatott vs. Ebook vs. Hangoskönyv.
Egyértelműen nyomtatott. Nem olyan extra dolog miatt, mint mondjuk az illata... Egyszerűen csak sokkal kényelmesebb számomra, sokkal jobban tudok rá figyelni, teljesen más élményt nyújt, mint az e-book. Ez utóbbin is szoktam olvasni, de ha tehetem, akkor csak nyomtatott!
Ami viszont még hiányosság számomra, az a hangoskönyv. Soha nem hallgattam egyet sem és igazán nem is motivál semmi rá. Szeretek én "megdolgozni" a tartalomért és úgy gondolom a hangoskönyvvel ez nem történne meg, nem is tudnék koncentrálni rá.

14. Használsz könyvjelzőt? Mit?
Általában azt, ami kéznél van. Olvasójegyet a könyvtári könyveknél vagy buszjegyet, papírzsepit, ritkán igazi könyvjelzőt is. :'D

15. Mit gondolsz a magánkiadásokról?
Ajjajj... Sok jót sajnos nem. Bizalmatlan vagyok irányukba, sok rosszat olvasni róluk és ezért nem is akaródzik kézbe venni őket. Illetve ezek nagyrészt magyar szerzős könyvek, így nem is kerülnék velük fölösleges konfrontációba amiatt, mert esetlegesen nem tetszik a könyvük. (Amire igen nagy az esély.)

16. Hány oldalas volt a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Két kötetre bontva Kingtől A búra alatt volt összesen 1536 oldal, ami egy kötetbe belefért, az Martintól a Kardok vihara a maga 1216 oldalával.

17. Kedvenc könyvtárad?
A megyei könyvtárunk. (De ezt psszt, ne mondjátok el a munkatársaimnak!) Nagyon sok friss megjelenésű könyvük van és óriási a választék. Szeretek ott böngészni. (Én felsőoktatási könyvtárban dolgozom, az sajnos elég réteg... :))

18. Szoktál jegyzetelni olvasás közben?
Ha nagyon rossz a könyv, akkor muszáj megjegyeznem a borzalmakat, de amúgy ritkán. Ha olvasok, akkor élvezni próbálom és a folyamatos jegyzetelés csak megszakítja az élményt, így nem igazán szoktam.

+1 Blogturnés társaktól kapott kérdésem:
Ha főszereplő lehetnél egy könyvben, mit szeretnél, ki legyen az a szerző, aki papírra veti a történeted, és az miről szólna? Ki lennél te?
Szeretném, ha Rowling írná a könyvet, mert eddig minden könyvében imádtam a stílusát. Egyszerű, de ha kell, akkor pár szóval is érzékletes képet tud festeni bármiről, ezt pl. tökéletesen bebizonyította Robert Galbraith-ként a Cormoran Strike könyvekben. Ha a mostani életemet venném alapul, akkor egy olyan történetnek örülnék, amiben a világot járva megtalálnám önmagam, pontosabban a tökéletes lelki békét és egyensúlyt. Főleg olyan vissza a természetbe módon. Nem érzem úgy, hogy bárki más akarnék lenni jelenleg. :) (Mindenesetre uncsi egy könyv lenne, annyi szent. :P)

Bocsi, kicsit elszaladt velem a ló, de imádtam válaszolni a kérdésekre! Remélem Ti is legalább fele olyan élvezettel olvastátok, mint ahogy én írtam! Kövessétek a bejegyzéseit is! :3

NYEREMÉNYJÁTÉK

6 meglepetéskönyv kerül kisorsolásra! Minden állomáson egy-egy bloggerünk jellemzőit találod, ami alapján meg kell tippelned, kiről van szó és beírnod a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. 
Figyelem! Csak magyarországi címre postázunk, a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, utána automatikusan újat sorsolunk.
Feladvány: Könnyen elcsábítható gumicukorral és high fantasy-vel, de mi mást is várhatnánk egy Vad Könyvet megszelídítő Tündétől?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése