book tag #5 - Bookshelf Tour - Nem félünk a könyvektől!

2018. június 19., kedd

book tag #5 - Bookshelf Tour

Nem akarom túlzásba vinni a blogon a book tageket, de mivel ez izgalmasnak tűnik éééés elég "molyos" is, így kivételt teszek... ;) Ezúttal a kihívóm a Goodbye Agony bloggere, Gothic, ezúttal is köszönöm újra neki. Nos, akkor lássuk:



Mielőtt belevágnék el kell mondanom, hogy irtó ritkán veszek könyveket, mert sokszor csalódtam már és azért valljuk be, nem egy olcsó mulatságról van szó. Általában kölcsönzök és ha nagyon jó a könyv és nagyon tetszik, akkor értelemszerűen megveszem.
A másik dolog, amiről beszélnem kell, hogy kaotikusak a polcaim és ennek az oka, hogy a könyveim egy részét az öcsémnél tárolom, a másik jó részét a régi szobámba, illetve az újakat pedig az aktuális, jelenlegi albérletünkben. Most épp egy emelettel lakunk csak feljebb a családtól, így nem gond, ha bármire szükségem is van, csak leugrok érte... :)


Rendszerezési szokások:
Elsősorban egyértelműen a sorozatok egyes részei kerülnek egymás mellé, illetve ha a szerzőnek több műve van, akkor ezek jönnek a sorozat után. Jó példa erre Rowling, ahol a HP köteteket a kiegészítő, illetve egyéb témába vágó könyvek követik, majd a Cormoran Strike széria. Amúgy ezeken kívül előfordul kiadó szerinti csoportosítás: Európa Diákkönyvtár kötetek egy kupacban, emellett vannak az egyéb "kötelező" jellegű kötetek, illetve műfaj szerint pl. romantikusok kerülnek egy kupacba.

Leghosszabb könyv a polcomon:
G. R. R. Martin: Kardok vihara. Most nem tudom pontosan melyik kiadás van, de alsóhangon egy 1180 oldalas könyvről van szó. :')

Legrövidebb könyv a polcomon:
Sok falatnyi könyvem van, innen-onnan nyertek, nem is tudom pontosan melyik lehet, de az egyik legrövidebb kétségkívül A kviddics évszázadai, ami 64 oldalas. :)

Egy könyv, amit szülinapomra kaptam:
Már kezdtem volna egy negatív hangvételű választ írni, mikor rájöttem, hogy hisz idén végre, 25 év után eljött az a pillanat, hogy kaptam születésnapomra könyvet! :'D Igazából kiadtam itthon az uraságnak, hogy mit szeretnék és ő vette meg nekem, szóval lényegében önmagamnak lett ajándék, de hát... Ja és a könyv Greg Rucka: Az ébredés előtt. (Igen, ez egy ifjúsági könyv és igen, már elmúltam 25 és nem érdekel! :D)

Legdrágább könyv a polcomon:
Tippre szerintem valamelyik Martin könyv... :) Ritkán veszek könyveket (drágákat meg pláne xD), ezek is már jó pár évesek... De vastagságukból kiindulva tuti ezek voltak a legdrágábbak. :)

A legutolsó könyv, amit olvastam a polcomról:
Elsőre Kass Morgantől a Hazatérést akartam írni, amit a sorozat iránti rajongás miatt szerettem, de aztán rájöttem, hogy utána kezembe került valami más is a polcról, valami rossz... Amit nem mondhatok rossznak, mert nyereménykönyv... Na ez Karina Halletól a Túl közel hozzád volt... :/ Nem tudom még mit kezdek vele... :D Viszont ha ér, akkor van egy frissebb olvasásom is, ami képregény: Chris Claremonttól a Rozsomák. Kedvenc! <3

Teljes sorozatok:
Van néhány, amiből még nincs meg az összes rész és amúgy sincs sok sorozatok, de amik vannak, azok értelemszerűen a kedvencek! :) (És ha sok pénzem lesz, akkor még szerzek majd be sok mást is... :D)
Martin: A tűz és jég dala, Helen Fielding: Bridget Jones, Rowling: Harry Potter & Cormoran Strike, Tolkien: A Gyűrűk Ura (sorozat nem? :D), Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek, Kass Morgan: 100, Nyáry Krisztián: Így szerettek ők, Stephenie Meyer: Alkonyat-széria, Suzanne Collins: Az éhezők viadala. :)

Egy könyv, ami a kedvenc színemben pompázik:
Te jó ég, ez milyen kérdés! :'D Túlnyomórészt feketék a könyveim, a fekete színt szeretem is. Nincs amúgy konkrét kedvenc színem, talán az almazöld, amit jobban kedvelek és ahhoz hasonlatos volt az Egy különc srác feljegyzései borítója, amin viszont nemrég adtam túl... :)

Legújabb könyv(ek) a polcomon:
Konkrét könyv az Agave 100, ami nyeremény volt, illetve sok új képregényt kaptam ajándékba, van közte Gaiman és a Vertigo megjelent részei. :)

A legrégebbi könyv, ami a polcomon van:
Kiadását tekintve a legrégebbi? :D Sajnos fogalmam sincs, biztos valami mesekönyv, az öcsém szobájából A három kismalac "kihajtogatós" verziója, a saját régi szobámból valamelyik "kötelező", az albérletből pedig azt hiszem King: Christine.

A legrosszabb állapotban lévő könyv:
Az albérletből a könyvtári selejtezéskor megmentett Bridget Jones naplója. Nagyon csúnya, szakadt borító. A régi szobámból Roald Dahl: Matilda - leöntötték egyszer régen málnaszörppel. :D

Kölcsönkönyvek/könyvtár:
No, ez az én témám. :D Rendszeresen járok könyvtárba és nem csak azért, mert ott dolgozom... :D Nagyon régóta nem voltam konkrétan kölcsönzési szándékkal a húzós utolsó évem miatt, de letudva az államvizsgát múlt héten beszabadultam és az alábbi szépségek jöttek velem haza:
Neuvel: Ébredő istenek (imádtam az első részt!), Foster: A bolygó neve: Halál (hát nem olyan béna voltam, hogy összekevertem az első résszel... :'D), Gaiman: Coraline, Cline: Armada, Weir: Artemis, Morgan: Valós halál, Lafferty: Hat ébredés.
Illetve munkahelyről is van nálam két könyv: Jobb agyféltekés rajzolás, Akt- és alakrajzolás. Részben magamnak, részben uramnak... Bár ő tud rajzolni, én meg csak szeretnék tudni jól, de egy lusta dög vagyok és most csak olvasni akarok... Normális könyveket. :'D

Olvasatlan könyveim:
26 olvasatlan könyvem van, ebből 9 képregény. :) Nem sorolnám fel őket, sok olyan is van közte, ami innen-onnan kapott (szak)könyv, tehát témáját tekintve nem egy olyan, amihez mindenképp nyúlnék, ha ki akarok kapcsolódni... :'D


Az első, amit olvastam a polcról:

Te jó ég, fogalmam sincs... Nyilván valami kötelező lehetett, de már fogalmam sincs, hogy melyik... Esetleg a Misi mókus kalandjai? ;) Gothic válaszát követve ha a hónapban nem is (mert még nem olvastam semmit), de az idei első a polcról Stephen King: Halálos árnyékja volt. Fúú, zseniális volt!

Dedikált példányok:
Kemény egy darab ilyen kötetem van, amit anno még molyon nyertem, Vivien Holloway: Moirája. Amúgy van dedikálásom ezer évvel ezelőttről Bosnyák Viktóriától, de hát na... Látszik, hogy az ország másik felén lakom... :D


Újfent nem hívnék ki konkrétan senkit, ha szeretnétek nyugodtan vigyétek, természetesen ha lehet (mert illik), akkor forrásmegjelöléssel! :* Puszi és jó töltögetést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése